Three Cute Cherries

Friday, April 23, 2010

ketika que masih comel dan yg plg penting BAIK!..hee

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 4/23/2010 12:33:00 AM 1 .::cuTe responds from cute friend::.
skolah dulu skolah agama..so muka suci ayu dan murni..heheh

ni gambar clique2 aqu yg slalu kene sound ngan ustazah..tp xtahu nape kiteorg yg baek ni slalu kene sound..hehe..kiteorg dr different kelas tp sgt rapat..kelas pon sebelah2 jer..cikgu xde melalak celah2 partition bergossip..

ni name die una...pemalu orgnyer..heheh..aqu baek ngan die smpila skrg..


geng sehati sejiwa..wendu kt korg!!
dari kiri: cda(dh ade anak sorg), yati..(gadis tahfiz ni..hehe), k.ain(dgr kate anak nk msk 2 dh), bai(aktif taekwando sampi jd judge dh ha..), una (pegawai syariah a.k.a ustazah ngaji..garang..hehe) dan aqu (akitek yg xberapa nk berjaya..hehe)


dulu aqu ngan una minat scoot..lumbela..pastu pas skolah ronggeng cda ngan bai mkn misup kt taman gelora..yum..yum..smpi skrg jadi port aqu ngan una..wendu scoot comel!!


kat skolah dulu plg aktif nasyid..ni time yayasan phg amek jd anak angkt..wt persembhn merata2 tmpt..besh..!


geng nasyid sebaya
dari kiri shaza(dh kawen n tgh pregnant skrg), cda(anak perempuan sorg), aqu, dan najlaa (bakal nurse xsilap..)


dulu tgnque hebat mengetuk kompang..heheheh~


time ni dh wakil pahang ke peringkat Masisuma (majlis sukan ilmiah sekolah ugama peringkat MALAYSIA)


ni dh diumumkan juara peringkat malaysia..ustaz belanja kat endau-rompin..yey!



ni waktu ditaja yayasan pahang tidur kt hotel seri malaysia, kuantan..pastu tgk rakaman salam pantai timur kt studio rakaman sebelah hotel..jumpe sharifah shahira ngan sharifah ape ek kakak die..terlupa..heks..ooo..yerp..sharifah haslinda!



ngan dayah tukimon..rasenye dh kawen kowt..ni time pegi trip cameron highland time cuti skolah...

sekian..itu ajela..malas nk scan dah..yela dolu2 xde digital..hihihi~

ONG&ONG orientation - SINGAPORE

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 4/23/2010 12:15:00 AM 0 .::cuTe responds from cute friend::.
with philipines


my myammarian clique

ONG&ONG head office gallery

ONG&ONG head office

i miss su su aye

site visit

game show- team building

study trip

our BIG BOSS ~ong zhe boon

talk~talk~Talk

Thursday, April 22, 2010

10 things why i said kan BESH~

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 4/22/2010 11:46:00 PM 0 .::cuTe responds from cute friend::.
  • kan BESH klu saye merajuk, pg2 nk gi kie ade sekuntum bunga ros sangkut kt wiper kereta n ade kad tulis SORRY...
  • kan BESH klu saye nk sopping xpayah tgk tag harga..maen ambik jer..hee~~
  • kan BESH klu saye ade umah leh dok ngan gegurlz time study..n ade bilik karaoke boleh melalak xbunag duit even xpandai nyanyi..lalalala~
  • kan BESH klu ade boypren romantiks wat candle light dinner, bwk naek keta pusing padang, bawak naek helicopter pusing satu malaysia, bawak naek hot air baLLoon...n bawak saye pegi melancong..
  • kan BESH klu saye ade berpuluh2 almari dgn baju yg funky dan colorful so xbosan pakai baju yg same 2 kali sebulan..hihi~
  • kan BESH klu boypren saye, kwn2 saye, n family saye pandai wt suprise yg sgt besh..
  • kan BESH klu saye leh jadi ahli spa@fitness leh merehatkan badan tiap2 weekend..
  • kan BESH klu saye kurus n tinggi cm model..ngehngeh...
  • kan BESH klu saye kije gaji 6 angka..wow..
  • kan BESH klu saye sentiasa HAPPY...heee
tp itu sume KALAU...hakikatnya hidup aqu sederhana dn simple tp..itu adalah aqu...hu~~~

Wednesday, April 21, 2010

ape yang aqu cari adalah YANG TERINDAH

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 4/21/2010 12:17:00 AM 0 .::cuTe responds from cute friend::.

Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedari hingga kuiizinkan

C/O Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aqu terasa...INDAH

Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama
KAMU

ulang C/O

Saturday, April 10, 2010

peLupa...

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 4/10/2010 12:14:00 PM 0 .::cuTe responds from cute friend::.

aqu since kecik2 hantu asam..ape2 asam sume aqu bantai..colek, jeruk, buah asam, gula2 masam, air masam (bkn air busuk tu..heheh)...

dan hasilnyer bsr2 ni aqu sgtla pelupa..even br 24...pelupa cm nenek tua..tp yg sedihnye ramai yg xblh trime 'penyakit' aqu ni..its not habit..n its not saje2 kite nk buat lupe..boleh ker kite saje2 buat lupe??i'd tried to change tp kdg2 still terlupa...

dan bila saatnyer aqu terlupa kebykkn org bkn nk ingatkn aqu..but they judged me n they punished me...how??bile aqu tanye sume nk mrh blk..nk persoalkn nape aqu lupe..so ia membuatkn aqu sgt rase diri ini kurang dan sedih sbb org2 terdkt aqupon just xblh nk ingatkn ape yg aqu lupe..tapi marah kt aqu plak...

yes aqu lupa..tp bila aqu tanya balik apakah yg aqu lupa tu is it to hard for somebody to explain it back beside saying xpela..xde papela..ko ni asek lupe je..is it hard to remind me if u really know me..?if u love me..plz remind me..dont punished for who i am...aqupon sensitip gak....bg aqu sgt harsh la bla aqu lupe seseorg cm respond xnk remindkn...

ape petua xnk lupe...of course baca dn hafal quran tu ubat plg mujarab..buktinye..arwah atuk aqu..di saat2 hujung nyawanya pon xpenah lupe..xpenah nyanyuk..solat xtggl...mulut arwah sentiasa berzikir dn bace ayat Al-Quran...kagum sgt dgn kesucian ayat2 Al-Quran..nmpk sangat aqu ni culas nk ber..astaghfirullahalazim...apela nk jd ngan aqu ni....

tp aqu ade bace petua2 lain jugak utk bg kuat ingatan..so sape2 cpt lupe amalkan..tp yg plg penting Quran tu kene bace..

Penyakit Lupa Antara penyebabnya adalah: -

- Makan kepala ikan

- Organ dalaman binatang seperti hati. Limpa, jantung, perut dan yang seumpamanya melainkan atas nasihat doktor untuk keperluan kesihatan.

- Makan Makanan yang tercemar oleh semut kerana semut dipercayai mengandungi sejenis kimia yang menyebabkan daya ingatan menjadi lemah.

- Jangan makan berlebihan (makan semasa lapar berhenti sebelum kenyang).

- Jangan minum air antara suapan makan. Maksudnya, jangan minum sebelum anda selesai makan.(patotla) bkn stakat lupe perotpon boncet..

-Melihat gambar Lucah..erk...nope2~jgn sesekali


Selain daripada itu, elakkan sukan yang boleh menyebabkan gegaran yang kuat kepada kepala seperti tinju, gusti dan sebagainya. Pergaduhan / berkelahi sesama sendiri dengan memukul kepala juga boleh menyebabkan penyakit lupa.

Gegaran di kepala yang kuat dan terlalu kerap akan mengakibatkan kadar sejenis bahan kimia yang dipang! gil `dopamin'akan berkurangan di dalam sel-sel otak. Lalu mengakibatkan daya ingatan yang lemah dan otot-otot yang kurang bermaya.



Rahsia Menguatkan Daya Ingatan

Untuk menguatkan daya ingatan,dengan rahmat dan sayang Allah SWT, kita dikurniakan makanan yang baik dan dapat menguatkan sistem saraf kita.
Diantara jenis makanan yang boleh meningkatkan fungsi ingatan adalah: -

- Buah anggur hitam
- Madu lebah
- Halia
- Buah badam
- Susu
- Air zam zam
- Kismis
- Jus karot & madu
- Epal
- Kurma
- Ikan tuna
- Tempe
- Air soya

Itu hanyalah sebahagaian daripada makanan yang boleh meningkatkan daya ingatan manusia.

Selain daripada itu, oksigen juga amat penting untuk merangsang otak supaya sentiasa cergas dan cerdas. Satu teknik mengawal pernafasan yang amat baik diamalkan adalah dengan menarik nafas sebanyak 7 kiraan, kemudian tahan nafas sebanyak 14 kiraan. Ulang selalu terutama sewaktu kelet! ihan.

Keterang-keterangan di atas hanyalah sebahagian kecil drpd cara-cara meningkatkan keupayaan ingatan/otak. Yang paling penting ialah ingat Allah SWT selalu. Daya ingatan akan ertambah kukuh sekiranya tidak sesaat un kita lupa kepada-NYA.

Amalan berpuasa sunat juga baik kerana puasa juga boleh menajamkan minda.

Disamping itu latihkan diri berzikir seperti berikut: -
1) Ya Rahman (Maha Pemurah) 100x selepas solat fardhu.
2) Ya Hakim (Maha Bijaksana) 300x setiap hari.

Insyallah jika selalu mengamalkannya, daya ingatan semakin kukuh dan mudah menerima ilmu dan mengingatinya.jadi marilah beramal!

 

.::faatincmeLz::. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review