Three Cute Cherries

Thursday, October 4, 2012

pening!!

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 10/04/2012 09:42:00 PM 1 .::cuTe responds from cute friend::.
salam semua...owh sekarang dah start kije...+menjadi seorg isteri sgt bz...owh...penatnya...byk nak cite ni tp tgh soson ayat dalam kepala...it's about the failure of my life..

tp kije best sgt.. i've learned a lot about something that totally out my scope of study..(tula sape soh xabiskan belajar..heks)tp with all good bosses owh i luv my boss2 so much...they willingly to accept me + teach me and pay me at the same time!! so sape nk dptkan tips kije nnti saye mau post tips2 mndptkan kije even luar scope..yela sekarang kan susah nak dpt kije..but i'm so lucky...lucky.....mintak slalu dpt..=)

Thursday, September 6, 2012

.::Fashion:ke mana arah Tuju?::.

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 9/06/2012 03:33:00 AM 2 .::cuTe responds from cute friend::.

Apakah itu fashion? Anda rasa? Fashion mana yang anda gilakan? Yang Branded (LV, Coach?) or cultural (spt korean style, japanese style). yang mana satu yang anda rasa lebih baik..fashion ni tanpa kita sedar banyak gila cabang..dan makin lama makin bersaing antara satu sama lain,kan? Pereka2 berlumba2 nak cipta gaya tersendiri yang orang lain xpernah buat. Untuk apa? Kitapun yang pengikut2 terikut2 trend yang diwarkan2 lebih terkini..esoknya bertukar..lusa tukar lain..kitapun beli..esok beli lain sebab dah tukar..pastu bulan depan beli lain...sebab dah trend baru yang lain keluar..bila nak habis macam tu?so sape yang terbaik akhirnya?

So sampai mana benda ni semua pergi? Adakah ia akan ada penamat or dia akan ulang berulang dan berulang lagi. yang jadi mangsa siapa? The money spender yang ingin menjadi terbaik dan up-to date. untuk up-to-date manusia sanggup bertukar2 prinsip sekejap dengar cakap orang ni, pastu bulan depan tukar plak ikut cakap orang..semuanya kerana 'fashion trend'.

Tapi satu jer..kita xpernah dengar cakap Maha Pencipta kita. Dia yang hidupkan kita dan Dia yang matikan kita. Jadi kenapa kita dengar cakap golongan manusia yang akan sama2 mati dengan kita? tu yang ku fikir semenjak 2 menjak ni. ku kongsi ni bukan sebab ku baik tapi sebab ku antara golongan yang tergila2kan fashion walaupun xreti sangat nak berfesyen..heks..


Akhirnya yang ku ingin singkapkan jalan mana yang kita pilih untuk kehidupan abadi selepas kehidupan sementara kita ni? Mari kita sama2 bermuhasabah bahawasanya tubuh kita ini hanya pinjaman, kalau orang mengata kita xcantik di dunia ni biarlah kita cantik di akhirat nanti. Jangan nanti di dunia xcantik di akhirat pun kita xcantik. x ke mana hidup sementara ni. sebab ciptaan manusia tiada pengakhirannya kerna manusia ramai dan bertambah..mungkin minggu ni ciptaan dia hebat, minggu depan ciptan orang lain pulak yang hebat..xgitu..itukan lumrah kehidupan.ada turun naik. 

Tapi ALLAH swt ada satu jer. Apa yang dia tetapkan xde org boleh ubah sebab dia Maha Esa dan Maha Pencipta. Kita pinjam hak dia xkira tanah, air, langit, bumi, pokok2, haiwan semua hak Yang Maha Esa. Kenapa kita semua perlu ikut dan dengar orang kebanyakan ciptaan Dia ye dop? Jadi apa2pun berbaliklah kepada Al-Quran dan As-Sunnah. Itulah Trend terbaik dari dulu hingga kini. Tiada yang lain lagi..=)
ALLAHUAKBAR!!!


Tuesday, September 4, 2012

Surah An-Nur ayat 15

CUTIE MUTIE ~FaatiNNasreeN~ at 9/04/2012 03:25:00 AM 2 .::cuTe responds from cute friend::.

A015
Iaitu semasa kamu bertanya atau menceritakan berita dusta itu dengan lidah kamu, dan memperkatakan dengan mulut kamu akan sesuatu yang kamu tidak mempunyai pengetahuan yang sah mengenainya; dan kamu pula menyangkanya perkara kecil, pada hal ia pada sisi hukum Allah adalah perkara yang besar dosanya.
 

.::faatincmeLz::. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review